Aktivitet

De tolv prøver

De tolv prøver

De tolv prøver er inspireret af Asterix indta’r Rom

Lav selv modificeringer af prøvelserne så de udfordre jer og tilføj dem gerne til denne aktivitet.

  1. Løbe hurtigere end Merinos, den olympiske mester fra Marathon:
  2. Kaste et spyd længere end perseren Palaver, hvis ” spyd går over land og by og bølgetop.
  3. Overvinde venderen Judoka, en judokæmper.
  4. Krydse en sø og navnlig komme forbi præstinderne på Lyksalighedens ø:
  5. Modstå det uudholdelige hypnotiserende blik fra Iris, den egyptiske troldmand.
  6. Spise op til sidste ret hos jætternes kok Mannekenpix hvis menu endnu ingen er kommet igennem.
  7. Trænge ind i uhyrets hule hvor mystiske ting sker, og som ingen nogensinde er kommet ud fra.
  8. Hente attest nr. 117 i et hus fuld af bureaukrater:
  9. Krydse en kløft på en usynlig tråd med krokodiller nedenunder.
  10. Bestige et bjerg og besvare et spørgsmål fra Den gamle mand på toppen.
  11. Tilbringe et nat på Gengangersletten hvor hedengangne romerske legioner spøger.
  12. Overvinde gladiatorer og vilddyr i Cirkus Maximus.
Lavet af
Asger Tønnesen
Deltagere
3
30
Udviklingsområder
Fysisk
Selvstændigt
Følelsesmæssigt

Flere aktiviteter

Menu