Aktivitet

Superhelteløb

Tag på løb med bævernes superhelte.

En superhelt kan for bævere være nogen, de kender fra bøger, film eller computerspil.

På et opgaveløb kan bæverne komme på tur til mange af deres superhelte og prøve noget af det, superheltene kan.

  • Pippi Langstrømpe: Pippi er verdens stærkeste pige. Kan I løfte lige så meget som hende? Prøv at løfte vanddunkene – kan I løfte dem alle? Sæt dem i rækkefølge efter, hvilken der er tungest.
  • Emil fra Lønneberg: Emil ville gerne hjælpe sin lillesøster Ida, så hun kunne se hele byen, hvor de boede. Derfor hejsede han hende op i flagstangen, men fandt ud af, at det var svært at få hende ned igen. Prøv at hejse en dukke eller et flag op i flagstangen.
  • Spiderman: Spiderman var blevet bidt af en farlig edderkop, og derfor kunne han klatre på vægge og lave sit eget spind, så han kunne svinge sig mellem store bygninger. Prøv at svinge jer i et reb, fx over en lille grøft.
  • Robin Hood: I Sherwoodskoven levede Robin Hood og hans mænd, der stjal fra de rige og hjalp de fattige. Robin Hood var god til at skyde med bue og pil. Lav en flitsbue og prøv at skyde en ballon i stykker med den.
  • Batman: Batman havde masser af udstyr, som han brugte, når han hjalp andre. Han var let at genkende på sin flagermuse-dragt. Lav drager af form som en flagermus.
  • Gummi-Tarzan: Ivan Olsen bliver kaldt Gummi-Tarzan af sin far, men er hverken stærk eller modig. En dag får han pludselig superkræfter og kan alt det, han ikke kunne før – også spille basketball. Skyd holdvis til måls efter en basketballkurv. Hvor mange bolde kan I ramme med?
  • Klodshans: Klodshans var ikke dygtig som sine brødre, men da han hørte, at han kunne være heldig at få prinsessen, tog han afsted på sin gedebuk. På vejen fandt han en død krage, en gammel træsko og noget mudder, og det tog han med til prinsessen, som blev så begejstret, at hun valgte at gifte sig med ham. Skyd til måls med klatter af mudder (evt. snobrødsdej).
Lavet af
Lone Hansen
Tid
30 – 90 min
Deltagere
8
50
Udviklingsområder
Fysisk
Selvstændigt
Intellektuelt
Mærker

Flere aktiviteter

Menu