I kølvandet på KFUM-Spejderne i Danmarks bestemmelse om, at alle grupper fremover skal benytte Medlemsservice til at opkræve kontingent, har Medlemsservice oplevet en øget efterspørgsel på start-hjælp og er klar til at få endnu flere grupper med i 2025.
Kontingentopkrævning er gruppernes ansvar, men der er stor hjælp at hente både i forbindelse med overgangen til at opkræve kontingent via Medlemsservice og i det daglige arbejde med at få alle til at betale.
Book et møde
Den frivillige supportgruppe bag Medlemsservice er altid klar til at svare på store og små spørgsmål. KFUM-Spejderne har fortsat i 2025 et fokus på at få grupperne godt i gang og det er også muligt at booke et online møde med Monica, projektleder for Medlemsservice.
Det tager cirka en times tid at blive klar til at opkræve kontingent for gruppen første gang, og jeg ser frem til at have kalenderen fyldt med kontingentmøder her i starten af året. Det fungerer godt, når jeg mødes online med gruppens kasserer og gruppeleder 1-2 uger før de gerne vil have sendt kontingentet for første halvår af sted, fortæller Monica Ingerslev.”
På et onlinemøde bliver gruppen guidet til at opdatere medlemslister og få indstillingerne for kontingentet til at matche gruppens ønsker og behov. Der er mange muligheder i Medlemsservice, så kontingentopkrævningen kan tilpasses l kale behov, krav fra kommunen m.m.
KFUM-Spejderne i Danmark er medejere af Medlemsservice, og derfor er vi selv med til at bestemme retningen for systemets udvikling. Kontingentmodulet udvikles løbende og senest er ‘kontingent-oversigten’ udvidet, så det er nemt at se, hvilket beløb det enkelte medlem har betalt i indeværende og forrige år. Det er derfor enkelt at få et overblik over udeståender, og det gør det nemt, når gruppen skal indberette tal til kommunen.
Når jeres gruppe skal til at opkræve kontingent, så skriv til Monica på monica@kfumspejderne.dk