Kontingent via Medlemsservice

Hvor nemt kan det være? At opkræve kontingent via Medlemsservice er nemmere, end du måske tror.

dreng yoga udendørs i skoven
Foto: Johny Kristensen

At opkræve kontingent i Medlemsservice letter arbejdet for både små og store grupper. I løbet af det sidste års tid er mere end 200 spejdergrupper og FDF-kredse gået over til at opkræve kontingent via Medlemsservice. 

Projektlederen for Medlemsservice, Monica Ingerslev, glæder sig over at flere grupper får gavn af systemet, og der er gode tilbagemeldinger: 

“Det er utroligt positivt at høre tilbage fra de grupper, der bruger Medlemsservice til opkrævning. De oplever en lettere arbejdsgang for størstedelen af arbejdet med kontingenter. Især at det er så nemt for forældrene at betale med kort/MobilePay ,og at systemet selv sender rykkere.”

Det kræver en del arbejde at sætte sig ind i et nyt system, og de fleste grupper oplever, at den første og anden kontingentperiode kræver en del kommunikation med forældrene og oplæring af kasserer og medlemsansvarlige. De grupper, der har været i gang i længere tid oplever at tidsforbruget falder markant, når de nye arbejdsgange er på plads. Monica fortæller:

“Der har været en del spørgsmål til at få afsluttet kontingenter for udmeldte medlemmer på den bedste måde. Systemet kan jo tilpasses den enkelte gruppe, så det er vigtigt at få styr på den arbejdsgang, der passer bedst til gruppen.”

Når en gruppe overvejer at tage kontingentdelen af Medlemsservice i brug, så står Monica klar med svar på store og små spørgsmål: 

“Jeg taler med grupperne om opkrævningsperioder, betaling for søskende og andet, som de har brug for mere viden om. Mange grupper er nervøse for, om forældrene kan finde ud af at betale på denne måde. Alle forældre, der kan bestille en pizza eller købe en togbillet på nettet, kan også finde ud at betale kontingent.”

Monica og de gæve frivillige i supporten hjælper gruppen med opsætningen hele vejen frem til pengene begynder at trille ind på kontoen. 

“Når en gruppe henvender sig, så har vi en fast plan for at få tjekket op på medlemslisterne, opsat kontingentsatser og få sat alle indstillingerne rigtigt i forhold til gruppens ønske. Ofte klares det med en række mails frem og tilbage, og andre gange tager vi et onlinemøde Jeg har oplevet, at det har taget så lidt som 53 minutter fra en kasserer ringede op og til kontingentet for 1. halvår var klar til udsendelse.”

Skriv til os

Når din gruppe er klar til at tage kontingentdelen af Medlemsservice i brug, så tag fat i Monica, der kan hjælpe dig godt i mål, på monica@kfumspejderne.dk

Læs også

Menu