Kontingentfunktionen i Medlemsservice gør livet nemt for både kassereren og forældrene. Forældrene kan tilknytte et betalingskort, så betalingen sker automatisk. Derefter udsender Medlemsservice selv rykkere for manglende betaling – og det fortsætter, til der er betalt!
Forarbejde der betaler sig
Der er et stykke arbejde i at forberede kontingentopkrævningen første gang, men derefter klarer Medlemsservice arbejdet for jer. Det er dog supernemt at sætte det op: I kapitel 3 i ‘Vejledning til regnskabsdelen‘ finder du en udførlig vejledning til at sætte kontingentopkrævning op. Denne vejledning er rettet mod gruppens bestyrelse.
Supporten hjælper jer i gang
Vi har ligeledes lavet et dokument med tips & tricks til, hvordan I kommer i gang og til hvilke ting, der kan være gode at overveje inden, I går i gang. Dopwnload det i menuen til højre her. Tag dokumentet med på næste møde, udfyld oplysningerne om kontingentsatser, opkrævningsperioder osv og send det til medlemsservice@spejdernet.dk. Så vil supporten sætte systemet op for jer og undervejs tjekke op med jer, om det ser rigtigt ud.
I kan også få supporten til at sætte kontingentet op. Send en mail til supporten på medlemsservice@spejdernet.dk og vedhæft skemaerne med info om gruppens ønskede kontingentsatser samt opkrævningsdage osv. Vi tager os derefter af opsætningen i Medlemsservice og vil så skrive frem og tilbage med jer, indtil I vurderer, at det ser ud som I ønsker – og så sætter opkrævningen igang.