Opdatering af medlemsservice på vej

Til efteråret skal medlemsservice opdateres med nye funktioner. Grundlæggende er systemet det samme som nu, men flere arbejdsgange bliver nemmere.

Medlemsservice i de nye klæder giver blandt andet brugerne bedre muligheder for betaling og opkrævning af kontingent. Mobilepay er en ny feature i systemet, og der er samtidig forbedrede muligheder for hurtigere indmeldelse og opkrævning af fx indmeldelsesgebyr. Nogle nye funktioner skal også medvirke til at undgå, at der opstår dubletter, og at man som forælder selv kan håndtere det, allerede ved første login. Regnskabsmodulet er også opdateret med især en bedre indgang, hvor man med det samme får et godt overblik over økonomien og mere fleksible rapporteringsmuligheder.

Introduktionsmøder

For at skabe en god overgang til det nye system har arbejdsgruppen for medlemsservice tilrettelagt en række fysiske og online-møder, hvor kasserer, økonomiansvarlige og andre interesserede kan blive introduceret til det nye system og komme tæt på medlemsservice, hvis man endnu ikke bruger alle funktioner:

  • Inden lanceringen afholder arbejdsgruppen en række online webinarer, hvor man kan få en introduktion til det nye system og se, hvad der er ændret i systemet. Dette er henvendt til alle, der gerne vil blive lidt klogere på systemet.
  • Efter lanceringen bliver der afholdt en lokale- og regionale aftenkurser, hvor alle, der har lyst, kan blive introduceret og selv få fingrene i det nye system. Der bliver cirka 15 kurser i medlemshåndtering og systemet generelt. Derudover bliver der hen over oktober og november måned afholdt en mindre række regionale kurser særligt for kasserer og økonomiansvarlige.

Selve opdateringen bliver gennemført omkring 1. oktober 2021.

Har du brug for hjælp, kontakt da support på medlemsservice@spejdernet.dk eller meld dig ind i support-gruppen på facebook: facebook.com/groups/medlemsservicebrugertilbruger

Læs også

Menu