Alle grupper har en faktura-mailadresse, der fungerer som en fælles postkasse. Mailadressen er altid: faktura-xxxx@medlemsservice.spejdernet.dk (xxxx skal erstattes af jeres gruppenummer.)
Når denne mailadresse modtager en mail, så sendes en notifikation til gruppens “Fakturamodtagerteam”. Gruppens kasserer og økonomiassistenter er automatisk kommet med på fakturamodtagerteamet, og I kan selv tilføje flere ved behov. (Det sker i Medlemsservice, se Tips & Tricks nr. 62.)
Giv besked til korpskontoret
Når I giver denne mailadresse til leverandører og andre, der sender fakturaer til jer som vedhæftede PDF’er, kan I nemt være flere, der holder øje og hjælpe hinanden med at huske betalingerne.
Korpskontoret vil også gerne benytte jeres mailadresse til fx fakturaer på korpskontingent og kurser. Skriv til Lotte fra bogholderiet på lotte.klink@kfumspejderne.dk, hvis I er interesserede. Så slipper I også for at give besked alle steder, hvis I skifter kasserer. Faktura-mailadressen virker, uanset om I benytter Medlemsservice til regnskab eller ej. Men hvis I bruger Medlemsservice, så er der ydermere den fordel, at modtagne fakturaer automatisk oprettes som bogføringskladder i systemet, så du nemt kommer i mål med bogføringen af dem.