Foto: Christian Bruun

Landslotteri 2021

KFUM-Spejdernes landslotteri giver gruppen en mulighed for at tjene penge til fx sommerlejre, nyt udstyr og aktiviteter. Her på siden finder du alt, hvad du har brug for at vide om landslotteriet 2021.

Landslotteriet skal være nemt for grupperne at gå til, og vi arbejder hele tiden på at udvikle lotteriet, så det er attraktivt for grupperne at være med og for kunderne at købe lodsedlerne. Derfor har vi igen i 2021 blandt andet udvidet salgsperioden, så spejderne kan sælge lodsedler fra slutningen af januar til midten af juni. Samtidig har vi gjort det muligt at sælge lodsedler online via siden støtos.dk.

Læs mere om landslotteriet 2021 herunder.

Bestilling af lodsedler

Lodsedlerne kan bestilles fra begyndelsen af december 2020. Gruppelederen og kassereren modtager et bestillingslink på mail. Brug linket til at bestille lodsedler. Har gruppen ikke modtaget mailen, skal du kontakte korpskontoret.

Lodsedlerne bliver bestilt i bundter á 100 stk. Bestiller I to bundter, vil I altså modtage 200 stk. lodsedler. I kan bestille så mange lodsedler, som gruppen har mod på at sælge. Det er også muligt at bestille flere lodsedler senere i salgsperioden, hvis de er på lager. Der er i alt trykt 100.000 lodsedler.

Lodsedler med og uden returret

Ligesom sidste år kan gruppen tjene op til 17 kroner pr. solgt lodseddel. Bestiller I lodsedler med returret, tjener gruppen 14 kroner pr. lodseddel. Til gengæld kan I returnere alle lodsedler, som I ikke får solgt (og stadig er i en stand, hvor de kan sælges af andre).

Bestiller gruppen lodsedler uden returret, kan de ikke sendes retur. Til gengæld tjener gruppen 17 kroner pr. solgt lodseddel.

Det er muligt at bestille en andel af lodsedlerne med returret og en anden del uden returret.

Lodsedler via Støtos.dk

Via siden støtos.dk kan gruppen sælge lodsedler online, som herefter bliver sendt hjem til køberen. For hvert salg via støtos.dk tjener gruppen 10 kroner. Køberen afholder udgiften til forsendelse.

For at kunne sælge lodsedler via støtos.dk, skal gruppen være oprettet på siden. Det sker ved at sende en mail til lotteri@kfumspejderne.dk med 

  • Gruppenavn
  • Navn på kontaktperson
  • Adresse og telefon på kontaktperson
  • Gruppens registrerings- og kontonummer

Returnering af lodsedler

Lodsedler bestilt med returret kan returneres. Lodsedlerne skal være 55°Nord i hænde senest den 15. maj 2021 og være i stand, hvor det er muligt for andre at sælge lodsedlerne.

Når gruppen returnere lodsedlerne, skal du i pakken angive gruppenavn og antallet af returnerede lodsedler.

Lodsedlerne skal sendes til 55°Nord, H. C. Ørsteds Vej 10, 7000 Fredericia.

Lodsedlerne kan returnes, uanset om de er i hele eller brudte bundter. Returnerer gruppen løse lodsedler, må de gerne samles med elastik (ikke tape) i bundter af 10 stk. Gruppen kan returnere alle lodsedler bestilt med returret. Antallet skal ikke være i hele hundrede.

Intern konkurrence

Hvert bundt lodsedler har en bagside, som gruppen kan udfylde med gruppens gruppenummer. Ved at indsende bagsiden deltager gruppen i lodtrækningen om et ophold på Houens Odde til en værdi af 20.000 kroner, som kan fx bruges på centerlejr eller weekendtur for 40 personer.

Bagsiden med tydeligt gruppenummer skal sendes til KFUM-Spejderne i Danmark, Wagnersvej 33, 2450 København SV. Lodder til den interne konkurrence skal være KFUM-Spejderne i Danmark i hænde senest 1. august 2021.

Salgsperiode

Landslotteriets lodsedler må sælges i perioden fra den 23. januar til og med den 13. juni 2021.

Det er strafbart at sælge lodderne uden for salgsperioden.

Salgspris og overskud

Lodderne koster 25 kroner. Heraf går mellem 10 og 17 kroner til gruppen, afhængig af om lodsedlerne er bestilt med eller uden returret, og om de er solgt via støtos.dk.

Det resterende beløb går til gevinster, afgifter til staten samt tryk og forsendelse af gevinster.

Gevinster

Der er i alt 393 gevinster til en samlet værdi af 400.000 kroner. Hovedgevinsterne er tre rejsegavekort på 20.000 kroner til FDM travel. Derudover kan man vinde

  • Gavekort til Knuthenborg Safaripark, 15 stk
  • Gavekort til 55°Nord, 100 stk
  • Haglöfs Rygsæk Vide 275 stk

Afregning

Når lotteriet er afsluttet, udsendes en samlet faktura til gruppens kasserer. Her vil det fremgå, hvor mange lodsedler der er bestilt, og hvor mange der eventuelt er returneret.

Betalingsfristen vil fremgå af fakturaen.

Vigtigt vedr. beskadigede pakker

Skulle jeres pakke med lodsedler imod forventning være beskadiget ved modtagelsen, er det vigtigt, at I nægter at modtage den. Postvæsenet vil da stå som ansvarlig for pakkens indhold. Hvis det bliver nødvendigt at nægte modtagelsen af jeres lodsedler, bedes I give korpskontoret besked, så I kan få tilsendt en ny pakke.

MobilePay

Flere grupper har succes med at bruge MobilePay, når de sælger lodsedler. På kfumspejderne.dk/vaerktoejer/oekonomi/kom-i-gang-med-mobilepay/ finder du gode råd til at komme i gang med MobilePay.

På bagsiden af blokkene har vi gjort plads til, at I kan skrive gruppens MobilePay-nummer, så spejderne nemt kan tage nummeret med rundt.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte administrationscenteret på info@kfumspejderne.dk eller telefon 70102666.

Få inspiration til at sælge lodsedler

Vi vil gerne gøre det nemt for gruppen at sælge lodsedler. Derfor har vi samlet gode råd, som gør det nemmere at sælge lodsedler og i sidste ende tjene flere penge til gruppen.

Du finder inspiration til at sælge lodsedler her

Har du et godt tip til at sælge flere lodsedler, så del det. Send en mail til kommunikation på kommunikation@kfumspejderne.dk, så kommer det på listen.

Senest opdateret 8. december 2020.