Andagtsæsken

Andagtsæskenudkom i september 2022. Æsken indeholder kort i tre kategorier: Tekster, Bønner og Aktiviteter.

Her finder du yderligere beskrivelser samt de skabeloner og materialer, som andagtsæsken deres henvises til i materialet i andagsæsken.

Det kan bruges som det er, eller man kan udvikle videre på det.

Kender du ikke til andagtsæsken eller har du den ikke ved hånden, så kan det supplerende materiale også bruges selvstændigt. Alt du har behov for er lavet og beskrevet, det skal blot printes og klippes ud.

Hvis man har nogle ideer, udvidelser eller rettelser til nedenstående materiale er man velkommen til at kontakte PUF på Puf@kfumspejderne.dk

Tour de bibel

Et løb hvor spejderne kommer rundt i biblen på en sjov og anderledes måde. Spejderne får en større forståelse for bibelens opbygning og får indblik i væsentlige historier og personer.

Materialet kan printes og klippes og bruges til et løb af ca. 1 times varighed. Løbet egner sig til junior eller trop.

Download materiale her

Påskeløb

Kom igennem påskens begivenheder på et kort løb med fire poster. Materialet kan bruges fra ulve og opefter. Påskeløbet er et stjerneløb med en smagskims undervejs. Løbet tager ca. 45 min. Og de fire poster handler om:

  • Den sidste nadver
  • Da Jesus døde på korset
  • Jesus’ grav
  • Opstandelsen

Download materiale her

Papirblomst til vand

Papirblomsten er en mindre opgave, hvor spejderne skal klippe en blomst, skrive en bøn eller noget andet derpå. Derefter foldes blomsten, lægges i vand - og så sker magien.

Download materiale her

Jesus på korset

Her skal spejderne danne figurer ud fra bibelske historier eller personer. Er sjov for enhver spejder - lille som stor - og kan nemt tilpasses enheden. Det er en aktivitet, som kan tager fra 5 til 20 min.

Download materiale her

Bibelstafet-quiz

En quiz, der kombinerer paratviden omkring biblen og en klassisk stafet. Det handler om at svare hurtigt, men selvfølgelig også korrekt. Spørgsmålene omhandler store begivenheder og lignelser, men der er også sværere spørgsmål for bibelkyndige. Målgruppen er trop og opefter. Det tager ca. 15 min. at komme igennem en af emnerne.

Download materiale her