
Vi gentager succesen med webinarer for gruppebestyrelser i foråret 2025 – og du er inviteret med. I både marts 2023 og 2024 havde vi den store fornøjelse af at mødes på skærmen med nye gruppebestyrelsesmedlemmer fra hele landet til en webinarrække om den nye opgave, som de havde sagt ja til. I år gentager vi succesen og håber at endnu flere vil være med.
KFUM-Spejdernes udviklingskonsulenter vil gerne hjælpe spejdergrupper med at klæde nye gruppebestyrelser bedst muligt på til at løfte opgaven i bestyrelsen. Det vil foregå over tre aftner på skærmen, hvor vi dykker ned i KFUM-Spejdernes organisering og rolle- og opgavefordeling i gruppebestyrelsen. I løbet af de tre webinarer kan I også få tips og tricks til det gode bestyrelsesarbejde og fylde “værktøjskassen” op.
Webinarrækken henvender sig til nye gruppebestyrelsesmedlemmer, men alle er velkommen til at deltage. En stor del af indholdet er det samme, som de foregående år, men vi har tilføjet lidt nyt undervejs om blandt andet forretningsorden, arrangementsbeskrivelser og fildeling.
Formål med spejderarbejdet og korpsets organisering
11. marts kl. 19.30 – 21.00: Her på første webinar for nyvalgte gruppebestyrelsesmedlemmer vil vi gerne introducere dig for, hvem KFUM-Spejderne er og ikke mindst, hvad det er for en vigtig sag spejdergruppen støtter. I løbet af 90 minutter får du en generel rundvisning i vores organisering, vores arbejdsform og noget af spejdersproget.
Tilmeld dig første webinar her.
Gruppebestyrelsens roller, opgaver og formål
19. marts kl. 19.30 – 21.00: På dette webinar sætter vi særlig fokus på gruppebestyrelsens opgaver og ikke mindst rollefordeling. Jo mere forventninger og roller er afstemt, desto lettere og sjovere bliver det frivillige arbejde. Du vil blandt andet blive klogere på følgende emner:
- Konstituering – Hvilke roller skal som minimum besættes?
- Forretningsorden – Hvem har hvilke ansvarsområder mellem møderne?
- Samværsregler – Hvordan sikre bestyrelsen af gruppens nuværende samværsregler bliver opdateret?.
Tilmeld dig andet webinar her.
Værktøjskassen til gruppebestyrelsen
27. marts kl. 19.30 – 21.00: Denne aften dykker vi ned i bestyrelsesværktøjskassen og hjælper dig på vej med værktøjer til bestyrelsesarbejdet i spejdergruppen. I løbet af aftenen skal vi blandt andet snakke om det gode møde, planlægning i spejdergruppen og se på nogle af de værktøjer, som ligger på kfumspejderne.dk.
Tilmeld dig tredje webinar her.
Ny ‘Håndbog for Gruppebestyrelser’ på vej:
‘Håndbog for Gruppebestyrelser’ er ved at få en grundig opdatering, så den er klar til de mange nye gruppebestyrelser, som vælges i løbet af januar/februar 2025. Håndbogen bliver tilgængelig på kfumspejderne.dk i løbet af februar måned.