Det er blevet nemmere at tilgå Medlemsservice fra mobilen

Den frivillige styregruppe bag Medlemsservice arbejder hele tiden for at gøre systemet så nemt som muligt. Den seneste opdatering gør det blandt andet nemmere at benytte systemet fra mobilen.

Billeder af Johny Kristensen, taget på spejdercentret Thorup Hede under Jota/Joti 2019

I denne måned kan Medlemsservice præsentere en række nye funktioner, der kommer til at gøre det nemmere for dig at benytte systemet – især hvis du bruger det fra din smartphone. Vi kan bl.a. fremhæve:

  • Det bliver nemmere at se forældres telefonnumre. Vi slår ofte børnene op for at finde kontaktoplysninger til deres forældre, og nu skal du bruge færre klik på at finde dem. Når du slår et medlem op i Medlemsservice vil du fremover starte på fanen ‘pårørende’ i stedet for ‘adresse’. Og vi viser forældrenes telefonnummer direkte på barnets pårørende-fane.
  • SMS’er til søskendes forældre sendes kun én gang. Når vi sender SMS’er til medlemmer og pårørende, så sørger Medlemsservice nu for at hver telefonnummer kun modtager beskeden én gang. 
  • Opskrivning på venteliste vises tydeligere på den online indmeldelsesblanket. Hvis gruppen har venteliste på én eller flere enheder, så bliver det nu tydeligere for forældrene, at de ikke er ved at melde deres barn ind, men skriver barnet op på venteliste. 
  • Godkendelse af arrangementsbetalinger er nemmere at finde. En gruppeleder og kasserer kan nu nemt se overblikket over de arrangementstilmeldinger, hvor et medlem har angivet gruppen som betaler. Det sker fra et nyt menupunkt “godkendelser” i arrangementsmenuen.

Læs også

Menu